• يکشنبه ٣١ ارديبهشت ١٤٠٢-١١:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٤٦
در صحن شورا صورت گرفت؛ 1-148

واکنش چمران به آتش سوزی خیابان گمرک/ تقدیر از اقدام شجاعانه دلاورمردان نیروی دریایی ارتش

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در هشداری به مالک ساختمان نا ایمنی که روز گذشته دچار حریق بزرگی در منطقه گمرک تهران شد گفت: بجز اینکه تمام‌خسارت ها بر عهده مالک است باید جریمه نیز پرداخت کند چرا که بارها آتش نشانی تذکر داده بود و مالکان توجه نکرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با تبریک اقدام شجاعانه دلاور مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با ناوگروه ۸۶ مسافت آبی دور کره زمین را طی مدت ۹ ماه طی کردند و طی روزهای گذشته به میهن اسلامی بازگشتند، اظهار کرد: علی رغم اینکه دشمنان ما بویژه غرب و همپیمانان آنان سنگ اندازی های فراوانی در این مقوله داشتند، اما آنها موفق به بازدارندگی این حرکت قهرمانانه غیورمردان نیروی دریایی ارتش نشد و ما هم به تاسی از مقام معظم رهبری که فرمایش کردند"عزیزان به خانه خود خوش آمدید و موفق باشید"  به آنان تبریک گفته و بازگشتشان به سرزمین ایران را خوش آمد می گوییم.
وی درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در کشور سوریه و پیروزی اسد در این انتخابات اظهار داشت:  زمانی بود آمریکا، اسراییل و کشورهای غربی علیه سوریه اقداماتی انجام دادند و این  کشور را طرد کردند و تحت فشارهای سیاسی ادعا کرده بودند اسد باید برود اما با توجه به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه" اسد باید بماند" ما چند باره و با عینیت دیدیم که جبهه مقاومت همچنان پرقدرت توانست پشت دشمنان را به خاک بمالد و در نهایت اسد ماند.
رییس شورای شهر ادامه داد: با این پیروزی ها و قدرت نمایی جبهه مقاومت اسلامی، حالا دیدیم که غرب از سر استیصال حالا بسمت سوریه دست دراز کرده و به سمت اسد برگشته اند و این نتیجه عینی مقاومت است و دشمنان از استیصال غرب عبرت بگیرند.
وی در ادامه یادآور شد که منشا استقلال فعلی کشور سوریه و پیروزی جبهه مقاومت، پایمردی های شهدایی همچون سردار شهید قاسم سلیمانی هاست که با خون پاکشان توانستند در مقابل امریکا و اسراییل بایستند و تمام توطئه های آنان را خنثی کنند. 
چمران در واکنش به اتفاق روز گذشته آتش سوزی گسترده انبار لاستیک در خیابان گمرک تهران عنوان کرد: ابعاد این آتش سوزی در رسانه ها بازنشر شد و همه وسعت و عمق این حادثه را دیدیم ما آنچه برای ما در راس اهمیت وجود دارد این است که اسناد گواهی این را دارد که مجموعه آتش نشانی ۵ مرتبه به این ساختمان اخطار ایمنی داده بود اما متاسفانه مالکان آن به توصیه ها و تذکرات آنان عمل نکردند. 
وی یادآور شد: اقدام دادستان پایتخت در خصوص اینکه اعلام کردند با توجه به اعلام های مکرر آتش نشانی در نبود ایمنی این پلاک، هزینه آتش سوزی و خسارات ناشی از آن بر عهده خود صاحبان است، اقدامی قابل تامل بود و حالا نه تنها جبران خسارت خود را دارند بلکه باید جریمه هم ‌بشوند چرا که به توصیه های ایمنی توجه نکردند.
رییس شورای شهر خطاب به شهرداری تهران گفت: جلسه ای با حضور شهرداران  نواحی و مناطق محدوده آتش سوزی در منطقه گمرک را برگزار کرده و علل عدم اقدامات پیشگیرانه از فعالیت این پلاک را جویا شوند چرا که اماکن بحز اینکه مالک دارند بعنوان ثروت ملی و شهر شناخته می شوند و باید در این خصوص اقداماتی از قبیل پلمپ یا جلوگیری از فعالیت صنفی انجام‌می شد که نشده است.
چمران در ادامه با مرور رویدادهای مهم تاریخی کشور به روز ملی جمعیت و همچنین روز ایرانگردی و ایرانشناسی اشاره کرد و نامگذاری این روزهارا پر معنا دانست.
وی به ۳۱ اردیبهشت روز اهدای عضو اشاره کرد و اذعان داشت: همانطور که همه معتقدیم اهدای عضو، اهدای زندگیست که خوشبختانه شورا در این خصوص برنامه ای با حضور دکتر زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی دعوت شد و گزارشی در این خصوص ارائه خواهد شد.
رییس شورای شهر تهران با اشاره به آغاز ماه ذی القعده و روز ولادت حضرت معصومه(علیهاالسلام) این روز را به تمام دختران و بانوان مسلمان سرزمین ایران اسلامی تبریک گفت و یادآور شد: امیدواریم مشی و رفتار زنان سرآمد اسلام همچون حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت فاطمه معصومه(س) برای همه زنان و مردان ما بعنوان اسوه زندگی و الگو قرار گرفته شود. 
وی در پایان پس از یاداوری روز ملی بهره وری و تاکید بر انجام برنامه ریزی ها بر مدار بهینه سازی مصرف از سوی همه دستگاه ها بویژه مردم کشور، به روز بزرگداشت ملاصدرا، فیلسوف بزرگ اسلامی اشاره کرد و گفت که این شخصیت بزرگ از نوابغ کشور ماست و ما به آن می بالیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: